USEIN KYSYTYT KYSYMYKSET

Tärkeät kysymykset:

1. Miten valitsen sopivan ajan tai harjoitusmäärän viikossa?

Vastaus: Päivän ja ajan harjoitus määrästä viikossa voitte valita itse. Joko käytte kaikissa tai vain osassa harjoituksista.  HUOM LoTTA kilparyhmä käy vähintään 3krt jää + 2krt oheinen + 1krt baletti.

Huomio! Valittaessa harjoitusaikoja, kiinnittäkää huomiota harjoittelusuunnitelmaan tai ottakaa yhteyttä valmentajaan tasapainoista kehitystä varten. Katso harjoitussuunnitelma täältä.

2. Voiko tulla kokeilemaan?

Vastaus: Sopivaan teille aikaan voitte tulla kokeilemaan luistelua tai balettia ilmoittamalla valmentajalle tekstiviestitse tai WhatsAppin kautta, kiitos.

3. Minkälainen pukeutuminen sekä varusteet täytyy olla jäällä, salissa sekä baletin tunneilla?

Vastaus: Pukeutuminen jäällä täällä, pukeutuminen voimisteluharjoituksissa ja oheisissa sekä varusteet täällä, pukeutuminen baletin tunneille täällä.

4. Mistä saa vakuutuksen, tai pitääkö sellainen olla?

Vastaus: Jokaisella luistelevalla urheilijalla on oltava voimassa oleva harrastepassi tai kilpailupassi (kilpailijoille). Ilman sitä luistelija ei voi harrastaa lajia liiton ohjeistuksen mukaan tai käydä kisoissa. Harrastepassin tai kilpailupassin pääset hankkimaan tästä. Lisää tietoa saat painamalla tästä.

5. Onko pakko osallistua seuran esityksiin?

Vastaus: Kaikki LoTTAn ja Piruettikerhon jäsenet osallistuvat seuran järjestämiin esityksiin joita ovat mm. joulu- ja kevätnäytökset. Muistutamme, että säännöllinen osallistuminen harjoituksiin on erittäin tärkeää esitysnumeroiden valmistumisen kannalta. Vältä turhia poissaoloja!

Jos teillä on jokin painava syy tai lääkärin todistus, miksi ette pysty osallistumaan

Ilmoita siitä puheenjohtajalle mahdollisimman pian (mahdollisuuksien mukaan etuajassa)!

Muut kysymykset:

1. Mitä tehdä, jos jääaika ei sovi ?

Vastaus: Jos jääaika ei jostain syystä sovi ryhmässä, aina voi tulla sunnuntain harjoituksiin klo 15:30-16:30.  (ilmoittakaa asiasta valmentajalle)

2. Luistelevatko kaikki ryhmät samaan aikaan?

Vastaus: Tämä riippuu, siitä kuinka saamme luistelu- ja oheisvuorot järjesteltyä. Usein jäällä luistelee ryhmiä yhtäaikaa, tämän takia jäällä on myös useampi valmentaja paikalla, joten ei ole huolta siitä, ettei joku saisi oman tason valmennusta.

3. Jää kestää 16.4. asti. Miten sen jälkeen luistelijat harrastavat taitoluistelua?

Vastaus: Luistelijat käyvät aktiivisesti salissa ja siellä samaan tapaan kuin oheisissa tehdään samoja taitoluisteluelementtejä kuin jäällä. Kun jää sulkeutuu maalisukuun lopussa, meilla alkaa voimistelutoiminta. Se ylläpitää hyvää tasapainoa ja venyvyyttä. Voimistellessa käytämme myös voimisteluesineitä, kuten palloa ja nauhaa. On myös mahdollista käydä jäällä Haminassa 1-2 krt/vk. Järjestämme kesällä  urheiluleirejä Koskenkylässä  ja luisteluleirejä Haminassa (piruettikerho toiminta).

4. Keitä ovat kilparyhmäläiset ja ketkä sinne voivat osallistua?

Vastaus: Kilparyhmässä ovat lapset ketkä haluavat harrastaa enemmän kuin 3 kertaa viikossa jäällä + käyminen oheisissa ja baletin tunneilla, haluavat oman soolo-ohjelman tai haluavat kilpailla Suomen taitoluisteluliiton mukaisien sääntöjen mukaan. Kilparyhmässä on rajallinen määrä paikkoja.

5. Onko olemassa paikkaa, josta saa nopeasti vastauksia?

Vastaus: Meillä on WhatsApp ryhmä, johon pystytte lähettämään kysymyksenne ja saamaan vastaukst nopeasti sekä kaikki ajankohtaiset tiedotteet. WhatsApp ryhmään pystytte liittymään, kun olette seuran jäsen.

6. Mitä kuuluu taitoluisteluun?

Vastaus: Jään ohella taitoluisteluun kuuluu myös harjoittelu salissa eli oheiset. Oheisia vietetään Forumissa. Baletti on osa taitoluistelua ja sitä vietetään aina sunnuntaisin. Ohjelmahetkiäkin vietetään Forumissa ennen baletin tuntia (kehitämme kilpaohjelman koreografian puolta).

7. Voinko käydä tämän seuran jäillä, oheisissa, jos en ole jäsen?

Vastaus:  Tämä on mahdollista, olkaa yhteydessä valmentajiin. Täältä löydät yhteystiedot.

8. Voinko käydä vain baletin tunneilla myös ei seuran jäsenenä?

Vastaus: Kyllä voitte. Baletille on oma ilmoittautumislomake olemassa "ilmoittautuminen" sivulla. Katsokaa, mistä baletin tunnit koostuvat.

9. Minne minun täytyy ilmoittautua, jotta lapseni saa kilpa- tai soolo-ohjelman?

Vastaus: Kilpaohjelma on käytössä 3-4 kautta. Kilpa- ja soolo-ohjelmat tehdään ohjelmatunneille tarkoitetulla ajalla. Ohjelmatuntien aika täytyy ennakolta varata ja sopia valmentajan kanssa. Ota yhteyttä valmentajiin puhelimitse tai sähköpostitse. HUOM, soolo-ohjelma ei ole kilpailuja varten!

10. Mikä on ohjelmatunti?

Vastaus: Ohjelmatunti on maksullinen yksilöllinen aika luistelijan ja valmentajan kesken tai vaihtoehtoisesti pienryhmä max 1-3 lasta. Ohjelmatunnille pystyy ilmoittautumaan valmentajien kautta. Ohjelmatunnin hintaan kuuluu kilpa- tai soolo-ohjelman teko, tai sen kehittäminen/edistäminen kilpailuja varten.

Huom! Ohjelmatunnilla ja omatoimitunnilla on selkeä ero. Omatoimijäälle tullaan valmentajan luvalla tai erillisestä kutsusta, jos se on tarpeen koska omatoimijäätä varten valmentaja antaa aina ohjeet luistelijalle.
*Lapsi ei voi mennä omatoimijäälle ilman valmentajan ohjeita

Hinnasto ohjelmatunneille tästä